Hvad er Hjortespring Kollegiet

Hjortespringkollegiet fik status som selvejende institution den 1.oktober 1981. Bygningerne er opført i 1972 og oprindeligt anlagt som Sygeplejekollegium. I dag fremstår Hjortespringkollegiet som et moderne tilbud til unge under uddannelse, med store lyse værelser, eget bad og stor lukket altan. Huslejen inkluderer el, vand, varme og internet.

Kollegiet rummer en række faciliteter - bl.a. kan nævnes:
Vaskeri - Sportshal - Beachvolleybane - Tennisbane - Bordtennis - Billard  - Fitnessrum - Kollegiebar !

Den daglige ledelse:
Siden 2010 har den daglige leder heddet Mette. Mit ansvarsområde er administration, indflytning og udflytning, rådgivning og vejledning m.m. Mit overordnede mål med jobbet er, at være et godt servicetilbud for beboerne, at blande mig mindst muligt i beboernes dagligdag og at være der når der er brug for mig. Jeg yder rådgivning for beboerne om alle livets forhold - det vi taler om, bliver naturligvis behandlet fortroligt. Jeg træffes i kontorets almindelige åbningstider eller efter aftale.

Kollegiets vicevært og souschef er Geza. Hans ansvarsområde er alle de praktiske funktioner i huset. Han er uddannet håndværker og varetager små og store reparationer. Geza træffes dagligt i normal arbejdstid og mandage fra 16.00 - 18.00 på kontoret.

Kollegiets gårdmand hedder Poul Erik. Hans ansvarsområde er alle udendørsområderne, samt renovation . Tænk på ham, når du lørdag aften smider en tom flaske ud over altanen, eller i haven når du forlader kollegiet. Han skal samle den op mandag morgen.

Inge gør rent i blok 1 på gange, i kælderen, på køkkenerne og elevatorerne og trappeopgangene. I blok 2 er det BHR, som står for rengøringen. Hjælp dem venligst ved at holde køkkener med mere ryddelige, så de kan komme til.


Kontorets åbningstider fra 23. juni -
31. august

Mandag 09.30 - 10.30

Tirsdag 09.30 - 10.30

Onsdag 09.30 - 10.30

Torsdag 09.30 - 10.30 og 14.00 - 15.00

Fredag 09.30 - 10.30